loading...
♥♦♣دانلود آموزش سرگرمی♣♦♥
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
معرفی مهمترین بازی های زمستان 1391 2 627 admin
♥رمان هميشه يكي هست♥ 0 430 admin
**تاپیک همکاری با genius** 0 460 admin
تفاوت واکنش دختر و پسر ها هنگام گرفتن نمره 0 491 admin
آیا عقرب در حال زایمان دیده اید؟ 1 585 sharji
زن 66ساله برنده خوش اندام ترین زن؛ جنیفر لوپز سومین نفر!! + عکس 1 642 24downloads
جدید ترین مد لباس دختران بسیجی 3 656 admin
مسی و رونالدو در تهران+عکس 1 614 asiaamir97
نمونه ی مجسمه آزادی آمریکا در ایران!!! 0 463 admin
مرد عنکبوتی در ایران به دام افتاد +عکس 0 473 admin
پس از سال ها قاتل بروسلی دستگیر شد! 0 526 admin
اگه روي شيشه بخار بگيره چي مينويسي؟ 0 400 admin
بعد از ترک سیگار در بدن شما چه اتفاقاتی رخ میدهد؟ 0 371 admin
مدل 80 ساله که هنوز روی استیج مد میدرخشد 0 379 admin
کد تقلب بازی crysis 0 406 admin
رمز بازی Company of Heroes: Opposing Fronts 0 407 admin
دانلود DriverPack Solution v11.8 - نرم افزار شناسایی و نصب خودکار درایورها 0 431 admin
جزئیات جدید از Arcade Mode در Max Payne 3 0 411 admin
تاریخ احتمالی عرضه gta v 0 383 admin
دروغ های پسران به دختران(طنز) 0 458 admin
نابغه بازدید : 442 نظرات (0)

خبرها

- سامسونگ، فروشنده‌ی برتر گوشی موبایل در جهان: براساس تحقیقی که به تازگی توسط موسسه‌ی بریتانیایی‌ای با نام گارتنر (Gartner) انجام شده است، سامسونگ بعد از ۱۴ سال، مقام اول شرکت نوکیا در زمینه‌ی فروش گوشی‌های همراه را از آن خود کرده است به گونه‌ای که این شرکت در سه ماهه‌ی اول سال میلادی ۲۰۱۲، ۲۵ درصد بازار فروش گوشی‌های موبایل را در مقابل ۲۳ درصد شرکت نوکیا در دست دارد. اپل نیز تنها ۸ درصد بازار فروش گوشی‌های موبایل را از آن خود دارد. براساس همین تحقیق، اپل، سامسونگ و نوکیا برترین شرکت‌های فروشنده‌ی تلفن‌های هوشمند در دنیا هستند.

- مک بوک پرو جدید با صفحه‌ی رتینا: براساس اخباری که توسط شرکت‌های همکار با اپل در ساخت مک‌بوک پروی ۱۵ اینچی منتشر شده است، نسل جدید مک‌بوک پرو از صفحه‌ی رتینا (Retina) که در آیفون 4 و 4S و آی‌پد جدید اپل وجود دارد، استفاده خواهد شد و به همین دلیل بسیاری از افراد این نسل از مک‌بوک پرو را نسلی انقلابی می‌دانند. علاوه بر این و براساس شایعه‌های منتشر شده، مک‌بوک پروهای جدید بسیار نازک‌تر از مک‌بوک پروهای حال حاضر در بازار خواهند بود و علت آن عدم استفاده از دی‌وی‌دی درایور است.

- متهم شدن اپل به دستکاری پاسخ‌های سیری توسط نوکیا: یکی از اخباری که در صفحه‌ی فیس‌بوک تک شو هم منتشرش کردیم، خبر ماجرای پاسخ سیری به سوال «بهترین گوشی هوشمند تمام دنیا چیست؟» بوده که سیری پاسخ این سوال را نوکیا لومیا ۹۰۰ گفته است. بعد از این ماجرا، شرکت نوکیا، اپل را به دستکاری پاسخ‌های سیری متهم کرده و اعلام کرده است که اپل اگر از پاسخ سوالی خوشش نیاید آن را دستکاری می‌کند به طوری که هم اکنون در پاسخ بهترین گوشی دنیا، سیری می‌گوید: «صبر کن... مگر گوشی دیگری هم وجود دارد؟». سیری نرم‌افزاری است که بر روی آیفون‌های 4S نصب شده است و پاسخ‌های خود را به کمک موتور جستجوی ولفرام آلفا به کاربران خود اعلام می‌کند.

- انگری‌بردز، اپلیکیشن شماره یک لیست سیاه شرکت‌های مختلف: براساس تحقیقی که موسسه‌ی زن پریس که در زمینه‌ی مدیریت دستگاه‌های موبایل فعال می‌کند، منتشر کرده است، انگری بردز اپلیکیشن شماره یک در لیست سیاه شرکت‌های مختلف است که خواستار عدم دسترسی کارمندان خود در محل و زمان کار شده‌اند. براساس این تحقیق، اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، گوگل پلی (Google Play)، دراپ باکس (Dropbox) و یوتیوب از دیگر اپلیکیشن‌هایی هستند که توسط شرکت‌های مختلف بلاک شده‌اند.


تک کده

۱- کیو آر کد (QR Code): این روزها در وب‌سایت‌ها یا ویترین مغازه‌ها ممکن است با تصاویری مواجه شوید که شبیه بارکدی است که بر روی بسته‌بندی کالاهای مختلف قرار گرفته است با این تفاوت در این بارکدها سه مربع در گوشه‌های این بارکد مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده‌ی کیو آر کد است.

QR code مخفف Quick Response Code یا کد پاسخ سریع است و همانگونه از نامش پیداست، مهمترین ویژگی کیو آر کدها آن است که به سرعت می‌توان اطلاعات داخل‌شان را پردازش و مشاهده کرد. به همین دلیل این روزها کیو آر کدهای بسیار پرطرفدار هستند به گونه‌ای که هم اکنون محبوب‌ترین بار کد دو بعدی در جهان‌اند.

کیو آر کدها، اولین بار در صنعت ماشین‌سازی و توسط یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی تویوتا با نام Denso Wave در سال ۱۹۹۴ برای رهگیری کردن اتومبیل‌های در حال ساخت در خط تولید استفاده می‌شده است. اما همانگونه که گفته شد، این روزها به دلیل کارآیی بالا و آسان از کیو آر کدها، دامنه‌ی استفاده از آنها بسیار گسترده شده است به گونه‌ای که هم اکنون یکی از روش‌های تبلیغ محصولات در کشورهای مختلف مانند بریتانیا از همین طریق است.

به عنوان مثال، هم اکنون بسیاری از بنگاه‌های املاک در ویترین دفاتر خود از این کدها استفاده می‌کنند که با اسکن آنها به راحتی می‌توان به وب‌سایت آن بنگاه املاکی و یا به صفحه‌ی مشخصات کامل آن خانه برای اجاره یا فروش مراجعه کرد.

یا این روزها در خطوط مختلف متروی لندن هم بسیاری از تبلیغات به صورت کیو آر کد هست به طوری که برای اطلاعات بیشتر در مورد آن تبلیغ باید آن کد را اسکن کنید و در برخی موارد از تخفیف‌های ویژه‌ی کیو آر کدها استفاده کنید. براساس برخی از آمارها حدود ۲۵٪ تبلیغاتی که در متروی لندن انجام می‌شود حاوی کدهای کیو آر است.

برای درست کردن کد کیو آر روش‌های و وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارد که شما به کمک آن می‌توانید به راحتی و تنها با چند کلیک کد کیو آر مورد نظر خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توان وب‌سایت اسکن.می یا کایوا را نام برد که به کمکشان می‌توانید آدرس اینترنتی، متن، شماره تلفن و یا متن اس‌ام‌اس را به صورت یک کد کیو آر درآورید.

با این حالی که کدهای کیو آر بسیار جذاب هستند، اما دو نکته‌ی منفی این کدها دارند که نباید آنها را فراموش کنید. اولین نکته آن است که همه‌ی کدهای کیو آر را نمی‌توان با یک اپلیکیشن خواند و بسته به سازنده‌ی بارکد ممکن است نیاز به استفاده از کیو آر ریدر خاصی داشته باشید. دومین نکته مشکل امنیتی کدهای کیو آر است که ممکن است این کدها حاوی لینک‌های مخرب و بدافزارها باشند که با اسکن آنها گوشی هوشمند شما به آنها آلوده شود. به همین دلیل در اسکن کردن کدهای کیو آر باید دقت لازم را بکنید و هر کد کیو آری را اسکن نکنید.

اگر تمایل دارید که در مورد کدهای کیو آر بیشتر بدانید، به شما وب‌سایت «نمایه پاسخ سریع ایران» را پیشنهاد می‌کنیم. در این وب‌سایت علاوه بر آنکه اطلاعات بسیاری زیادی در مورد کدهای کیو آر پیدا خواهید کرد، می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلف خواندن کدهای کیو آر را نیز برای گوشی‌های مختلف مانند سیمبیان، آیفون، اندروید، ویندوز موبایل و بلک بری دانلود کنید.

البته باید گفت که کدهای کیو آر آخرین تکنولوژی در این زمینه نیستند و هم اکنون تکنولوژی جدیدتری با نام Mobile Visual Search یا MVS عرضه شده است که با نگه داشتن دوربین تلفن هوشمند بر روی یک شی مانند جعبه‌ی شکلات، می‌توان کلیه‌ی اطلاعات مرتبط با آن را مشاهده کرد.

۲- تفاوت سیستم عامل ویندوز و مک: ویندوز محبوب‌ترین سیستم عامل حال حاضر در دنیاست که در سال ۱۹۸۵ توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد.

سیستم عامل مکینتاش که این روزها با نام مک شناخته می‌شود، سیستم عاملی است که توسط شرکت اپل عرضه شده است و تنها بر روی کامپیوترهای ساخت اپل کار می‌کند. این سیستم عامل از سال ۱۹۸۴ عرضه شده است و در این راه دچار تغییرات بسیاری شده است که نسخه‌ی امروزی آن با نسخه‌ی اولیه‌اش کاملا متفاوت است.

تفاوت این دو سیستم عامل به صورت زیر هستند:

‍۱- اولین تفاوت آن است که ویندوز بر مبانی داس (DOS) برنامه‌نویسی شده است اما هم اکنون براساس Graphical User Interface یا GUI کار می‌کند. این در حالی است که مک بر مبانی یونیکس (Unix) برنامه‌نویسی شده است و از سال ۲۰۰۶ با عرضه‌ی Bootcamp امکان استفاده از ویندوز بر روی مک نیز به وجود آمد.

۲- دومین تفاوت آن است که ویندوز را می‌توان بر روی هر نوع کامپیوتری نصب کرد و شرکت سازنده‌ی آن دارای هیچ اهمیتی نیست. اما این داستان در مورد اپل کاملا متفاوت است و مک تنها بر روی کامپیوترهایی که ساخت اپل باشند کار می‌کند هر چند که روش‌هایی مختلفی برای نصب مک بر روی کامپیوترهایی غیر از اپل وجود دارد که به این روش هکینتاش (Hackintash) می‌گویند.

۳- سومین تفاوت آن است که به طور کلی پردازش مقدار بسیار زیادی دیتا در مک راحت‌تر از ویندوز است و علاوه بر آن میزان امکانات مک بیشتر از ویندوز است.

۴- چهارمین تفاوت آن است که ویندوز بر روی امکانات دفتری یا همان Office تمرکز بیشتری نسبت به مک دارد، در حالی که مک تمرکز بیشتری بر روی گرافیک و مالتی‌مدیا دارد. به همین دلیل مک یکی از کامپیوترهای محبوب برای شبکه‌های تلویزیون و استدیوهای ضبط صدا است. در مقابل ویندوز که به صورت گسترده در ادارات و شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵- پنجمین تفاوت در روش استفاده از سخت‌افزارهاست. به این صورت که شما در مک نمی‌توانید هر چیزی را تغییر و یا ارتقا بدهید و تنها چند مورد خاص مانند هارد دیسک یا رم را می‌توانید تغییر دهید، در حالی که شما می‌توانید ویندوز را بر روی هر کامپیوتر با هر سخت‌افزاری اجرا کنید و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

۶- ششمین تفاوت آن است که در ویندوز برای نصب یک نرم‌افزار اکثر اوقات به فایل‌هایی با پسوند EXE نیاز هست اما در مک به فایل‌هایی با پسوند .App نیاز هست. این یعنی آنکه شما نمی‌توانید نرم‌افزاری که در ویندوز نصب کردید را بر روی مک نصب کنید مگر اینکه نسخه‌ی مک آن را دانلود کنید. برای همین به خاطر داشته باشید که اگر مک بخرید، نمی‌توانید از بسیاری از نرم‌افزارها مانند نرم‌افزارهای مهندسی استفاده کنید.

حالا که با تفاوت‌های کلی این دو سیستم عامل آشنا شدید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که از چه سیستم عاملی باید استفاده کنید. در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می‌توانید بسته به نیاز خود از هر دو سیستم عامل استفاده کنید. مثلا اگر با نرم‌افزارهای مهندسی سر و کار دارید، بهترین گزینه ویندوز است اما اگر کارتان ادیت فیلم یا موسیقی است، مک بهترین گزینه است.

فراموش نکنید که تمام این ابزارهای برای این هستند که ما و شما از استفاده از آنها لذت ببریم و زندگی راحت‌تری داشته باشیم.


اپلیکیشن‌های معرفی شده

- QR Reader: به کمک این اپلیکیشن می‌توانید کدهای مختلف QR را به راحتی توسط گوشی هوشمند خود بخوانید. (دانلود نسخه آی‌اواس- دانلود نسخه اندروید)


لایک‌ها

- Nike Fuelband: نایک فیول بند، دستبندی است که به تازگی توسط کمپانی نایک عرضه شده است. این دستبند که بسیار سبک است، اطلاعات مختلف مانند مدت زمان دویدن، میزان کالری سوزانده شده و همچنین تعداد قدم‌هایی که برداشته شود را اندازه‌گیری می‌کند و به استفاده‌کننده‌ی خود نشان می‌دهد. این دستبند هم اکنون در آمریکا و بریتانیا برای خرید در دسترس است.

- Dragon Go App: اگر جز طرفداران سیری هستید، Dragon Go App اپلیکیشنی است که به درد شما می‌خورد. شما به کمک این اپلیکیشن می‌توانید منشی مانند سیری با این تفاوت داشته باشید که با پرسیدن سوالات به صورت صوتی، پاسخ‌های خود را به صورت متنی دریافت کنید. سیری برنامه‌ای جذاب و جالب بر روی گوشی‌های ۴اس است که طرفداران بسیاری دارد و به کمک آن می‌توان با آیفون صحبت کرد و درخواست انجام کارهای مختلف مانند ارسال اس‌ام‌اس و... را کرد. (دانلود نسخه آی‌اواس- دانلود نسخه اندروید)

- Keepvid: برای دانلود کردن ویدیوهای مختلف از یوتیوب روش‌ها وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارد و وب‌سایت Keepvid یکی از این وب‌سایت‌هاست که شما می‌توانید به راحتی هر ویدیو در یوتیوب را دانلود کنید. برای این کار نیز تنها کافی است که آدرس اینترنتی ویدیو را در وب‌سایت Keepvid کپی کنید و سپس بر روی دکمه‌ی Download کلیک کنید و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب و ویدیو را دانلود کنید.

- Games Persian: اگر به دنبال وب‌سایتی هستید که لیست بازی‌هایی که اثری از ایران و تمدن ایرانی در آن هست را مشاهده کنید، وب‌سایت گیمز پرشیا یکی از بهترین گزینه‌ها هست. در این وب‌سایت شما می‌توانید لیست اکثر بازی‌هایی که تاکنون تولید شده‌اند و در آنها نامی از تمدن ایران و پرشیا است را مشاهده کنید و در صورت تمایل بازی کنید.

- Attack of the Cute: اگر به دنبال تصاویر بامزه و دوست‌داشتی از حیوانات مختلف هستید، این وب‌سایت به کار شما می‌آید و شما می‌توانید ده‌ها تصویر بانمک و بامزه از حیوانات مختلف را در آن تماشا کنید و ساعت‌ها خودتان را سرگرم کنید.

- شعرهای پارسی: اگر به شعر و شعرخوانی علاقه دارید، اپلیکیشن شعرهای پارسی یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه است. زمانی که این اپلیکیشن را نصب کنید، به کلیه‌ی رباعیات خیام دسترسی خواهید داشت و اگر بخواهید که آثار دیگر شعرای ایران را دانلود کنید، می‌توانید از طریق فروشگاه این اپلیکیشن، آنها را خریداری کنید. این اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های آی‌اواس است اما اپلیکیشن مشابهی با نام حدیث عشق برای گوشی‌های آندروید وجود دارد که کارکردش شبیه اپلیکیشن شعرهای پارسی است.

- بیا تو گوشی: اگر به دنبال اطلاعات گوشی‌های مختلف موبایل هستید، این وب‌سایت بدرد شما می‌خورد و شما به کمک آن می‌توانید از آخرین اطلاعات گوشی‌های موبایل داخل ایران با خبر شوید. علاوه بر آن اگر از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی با نصب اپلیکیشن این وب‌سایت، آخرین اطلاعات گوشی‌های مختلف موبایل را همیشه همراه خود داشته باشید.


ترفند هفته

این هفته در بخش ترفند هفته شما را با چند ترفند در مورد گوشی سامسونگ گلگسی ۲ آشنا کردیم.

- گرفتن عکس از صفحه‌ی موبایل: اگر می‌خواهید از صفحه‌ی گوشی سامسونگ گلکسی خود عکس بگیرید، تنها کافی است که دکمه‌ی Power را همزمان با دکمه‌ی Home فشار دهید. منظور از دکمه‌ی Power دکمه‌ای است که شما به کمک آن موبایل خود را در حالت Sleep قرار می‌دهید و منظور از دکمه‌ی Home دکمه‌ای است که شما به کمک آن به صفحه‌ی اصلی موبایل خود بازمی‌گردید.

- تنظیم نور صفحه: برای آنکه بتوانید نور صفحه‌ی موبایل خود را تنها با لمس کردن قسمت بالای صفحه‌ی موبایل خود کم و زیاد کنید، باید از طریق Setting به بخش Brightness موبایل خود بروید و سپس چک Automatic brightness را بردارید.

- دسترسی سریع به تمام صفحات اصلی موبایل: اگر شما تعداد زیادی اپلیکیشن بر روی سامسونگ گلکسی خود نصب کرده باشید، ممکن است گردش بین آنها مشکل باشد، از همین رو شما می‌توانید با کشیدن انگشت خود در دو طرف صفحه‌ی موبایل به صورت قطری، تمامی صفحه‌های موجود در موبایل خود را مشاهده کنید.

- بررسی کار کردن درست موبایل سامسونگ گلکسی: اگر شما علاقه دارید تا از درست کار کردن موبایل خود را آگاه شوید، تنها کافی است به بخش شماره‌گیر موبایل خود بروید و سپس *#0*# (از راست به چپ بخوانید) را وارد می‌کنید. شما در این مرحله به قسمتی وارد می‌شوید که در آنها می‌توانید بخش‌های مختلف موبایل خود را بررسی کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • شنبه 13 مهر 1392
  • شنبه 28 بهمن 1391
  • جمعه 27 بهمن 1391
  • دوشنبه 16 بهمن 1391
  • يکشنبه 15 بهمن 1391
  • شنبه 14 بهمن 1391
  • سه شنبه 03 بهمن 1391
  • دوشنبه 02 بهمن 1391
  • دوشنبه 25 دی 1391
  • يکشنبه 24 دی 1391
  • دوشنبه 18 دی 1391
  • دوشنبه 11 دی 1391
  • چهارشنبه 06 دی 1391
  • دوشنبه 27 آذر 1391
  • سه شنبه 21 آذر 1391
  • پنجشنبه 16 آذر 1391
  • يکشنبه 12 آذر 1391
  • جمعه 10 آذر 1391
  • پنجشنبه 09 آذر 1391
  • جمعه 12 آبان 1391
  • شنبه 29 مهر 1391
  • جمعه 28 مهر 1391
  • سه شنبه 25 مهر 1391
  • دوشنبه 24 مهر 1391
  • يکشنبه 23 مهر 1391
  • شنبه 22 مهر 1391
  • جمعه 21 مهر 1391
  • پنجشنبه 20 مهر 1391
  • دوشنبه 17 مهر 1391
  • يکشنبه 16 مهر 1391
  • شنبه 15 مهر 1391
  • دوشنبه 10 مهر 1391
  • يکشنبه 09 مهر 1391
  • پنجشنبه 26 مرداد 1391
  • جمعه 30 تير 1391
  • پنجشنبه 29 تير 1391
  • دوشنبه 26 تير 1391
  • يکشنبه 25 تير 1391
  • شنبه 24 تير 1391
  • جمعه 23 تير 1391
  • پنجشنبه 22 تير 1391
  • دوشنبه 19 تير 1391
  • يکشنبه 18 تير 1391
  • جمعه 16 تير 1391
  • يکشنبه 11 تير 1391
  • پنجشنبه 08 تير 1391
  • يکشنبه 04 تير 1391
  • چهارشنبه 31 خرداد 1391
  • دوشنبه 29 خرداد 1391
  • شنبه 27 خرداد 1391
  • چهارشنبه 24 خرداد 1391
  • سه شنبه 23 خرداد 1391
  • دوشنبه 22 خرداد 1391
  • يکشنبه 21 خرداد 1391
  • پنجشنبه 18 خرداد 1391
  • چهارشنبه 17 خرداد 1391
  • دوشنبه 15 خرداد 1391
  • يکشنبه 14 خرداد 1391
  • شنبه 13 خرداد 1391
  • جمعه 12 خرداد 1391
  • پنجشنبه 11 خرداد 1391
  • چهارشنبه 10 خرداد 1391
  • دوشنبه 08 خرداد 1391
  • يکشنبه 07 خرداد 1391
  • شنبه 06 خرداد 1391
  • جمعه 05 خرداد 1391
  • پنجشنبه 4 خرداد 1391
  • پنجشنبه 04 خرداد 1391
  • چهارشنبه 3 خرداد 1391
  • چهارشنبه 03 خرداد 1391
  • سه شنبه 02 خرداد 1391
  • دوشنبه 01 خرداد 1391
  • يکشنبه 31 ارديبهشت 1391
  • شنبه 30 ارديبهشت 1391
  • جمعه 29 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 359
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 101
  • آی پی امروز : 145
  • آی پی دیروز : 136
  • بازدید امروز : 1,801
  • باردید دیروز : 491
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5,434
  • بازدید ماه : 10,973
  • بازدید سال : 73,671
  • بازدید کلی : 631,356